Muziekkring Enkhuizen

Hét podium voor kamermuziek in West-Friesland

Sinds 1946

Privacybeleid

 

Concert

Zaterdag 6 april 2019

Aanvang 20.15 uur

Zaal: Drommedaris, Syngentazaal

Zaterdag 6 april 2019, Drommedaris Enkhuizen, Syngentazaal, aanvang 20:15 uur.

 

Losse kaarten: € 17,50,-

Reserveren? reservering@muziekkringenkhuizen.nl

 

Programma: Jean-Baptiste Morin – De geboorte van de barokcantate

 

Stefanie True, sopraan

 

Noyuri Hazama, viool

Anton Baba, viola da gamba

Giulio Quirici, teorbe

 

 

Stefanie True (Canada) heeft op vele podia in Europa en Noord-Amerika gestaan en is zowel bekwaam in het zingen van opera’s als concerto’s. Ze studeerde zang bij Catherine Robbin aan de Universiteit van York (Toronto) en zette haar opleiding voort aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Barbara Pearson, Diane Forlano, Jill Feldman en Michael Chance. Aldaar behaalde ze haar Master in Vroege Muziek. In 2011 won Stefanie de London Handel Singing Competition (Adair Prize) en een jaar eerder werd ze tweede bij de John Kerr Award competition.

 

Hoogtepunten voor het seizoen 2017/2018 en verder zijn onder meer haar vertolking als Celia in Händels Lucio Silla op de Internationale Händel-Festspiele Göttingen, Poppaea in Händels Agripinna op het Grange Festival, Pergolesi’s Stabat Mater in San Francisco met Voices of Music, de Israëlische Vrouw in Händels Esther, Bach Cantates met het Lutherse Bach Ensemble o.l.v. Ton Koopman en een tour met het Ensemble Tetraktys door Nederland. Daarnaast zal ze haar wereldwijde tour met het Ensemble Vox Luminis voortzetten en zingen bij de Nieuwe Philharmonie Utrecht in Bachs Matthäus Passion, Händels Messiah en Mozarts Requiem.

 

Recentelijk vertolkte ze onder andere de rol van Belinda in Dido & Aeneas op de   

Händel-Festspielle Halle, Clomiri in Händels Imeneo op de Internationale Händel-Festspiele Göttingen met Laurence Cummings als dirigent, de hoofdrol in Händels Theodora met het Scottish Chamber Orchestra met Harry Bicket conducting, de Tweede Vrouw in Dido & Aeneas in Carnegie Hall met Les Violons du Roy met als dirigent Richard Egarr, Amor Profano in Scarlatti’s San Casimiro, Re di Polonia met het Wroclaw Baroque Orchestra en Michal in Händels Saul met het Freiburger Bachchor.

 

Andere hoogtepunten uit haar carrière waren o.a. de rol van  Cephise in Campra’s L’Europe Gallante met William Christie op het Ambronay Festival, Serpina in Pergolesi’s La Serva Padrona met het Collegium Musicum Den Haag, Oriana in Handels Amadigi di Gaula met Andrew Parrott op de Internationale Händel-Festspiele Göttingen en de vertolking van Phani in een concert met gedeeltes uit Rameau’s Les Indes Gallantes met Frans Brüggen voor Het Orkest van de Achttiende Eeuw.

 

Noyuri Hazama behaalde in 2010 haar ‘First Ranking’ aan de Toho Gakuen School of Music in Tokyo. Momenteel studeert ze barokviool bij Ryo Terakado aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Daarnaast geeft ze concerten in Europa en Azië. Zij maakt deel uit van de Classical Players Tokyo en het Bach Collegium Japan en vervult de rol van concertmeester bij het Majora Canamus Tokyo. Sinds 2007 treedt zij jaarlijks op het La folle Journée au Japon. Doordat ze betrokken is geweest bij verschillende muzikale projecten heeft zij o.a. samen kunnen spelen met Werner Hink, Antony Spiri en prominente leden van de Wiener Philharmoniker. In 2013 speelde ze met verschillende familieleden van Kuijken en Robert Kohnen op het Fukuoka Early Music Festival. Zij werd derde in The All Japan Students’s Music Competition (2003) en eerste op de Japan-German Exchange Festival (2004). Noyuri heeft bovendien gespeeld met het Orkest van de Achttiende Eeuw o.l.v. Frans Brüggen in 2014. In 2015 speelde ze op de BBCProms als een Academy van het Orchestra of the Age of Enlightenment.

  

Anton Baba (Perth, Australië) begon met cellospelen op zesjarige leeftijd. Naast zijn interesse in de cello, maakte Anton deel uit van het St George's Cathedral Choir vanaf zijn zevende. Hij heeft daaraan onschatbare muzikale ervaringen overgehouden en via dit koor maakte hij ook kennis met barok- en renaissancemuziek. Nadat hij was toegelaten aan de University of Western Australia in 2001 waar hij studeerde bij Suzie Wijsman, won Anton de Sylvia Davey Memorial Award en de Pauline Steele Memorial Award voor uitmuntende uitvoering. Hij zette zijn studie voort aan de Eastman School of Music in New York bij Steven Doane en Rosemary Elliot, alwaar hij heeft samengewerkt met gerenommeerde artiesten als Anner Bylsma, George Crumb, Paul O'Dette en Paul Katz. Momenteel voltooit hij zijn studie aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij barokcellist Jaap ter Linden. Anton geeft regelmatig concerten (op festivals) in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Italië. Hij is ook de medeoprichter van meerdere ensembles, zoals Nobody's Jigg en het Den Haag Piano Quintet. Daarnaast maakte hij deel uit van ensembles als het Barokensemble De Swaen en de Wallfisch Band.

 

Giulio Quirici (Italië) studeerde jazzgitaar en barokluit aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, waaraan hij in 2015 afstudeerde. Hij heeft aanvullende colleges gevolgd aan het Conservatorio di musica te Vicenza, Berklee College of Music, Akademie für Alte Musik Bremen en de New School for Jazz and Contemporary Music. Hij heeft gespeeld in meerdere ensembles die gebruik maken van eigentijdse instrumenten zoals Il Pomo d’Oro, Les Musiciens du Louvre, Ghislieri Choir & Consort, Vox Luminis, Holland Baroque en La Sfera Armoniosa. Ook speelde hij in moderne orkesten zoals het Nederlands Kamerorkest, Koninklijk Concertgebouw Orkest, Orquestra Filarmonica de Gran Canaria en Camerata RCO. Hij heeft op verschillende locaties en festivals gespeeld, waaronder de Innsbruker Festwochen der Alten Musik, Göttingen Haendel Festspiele, het Handel Haus te Halle, Het Concertgebouw, Konzerthaus Berlin, Thüringer Bachwochen, Philarmonie Luxemburg en Utrecht Oude Muziek.

 

Giulio is de oprichter van Ensemble Lautenwerk en lid van Radio Antiqua, een ensemble dat meerdere malen in de prijzen viel: de Jury- en Publieksprijs op de International Händel Festspiele Göttingen Competition, tweede prijs en publieksprijs op de Internationale Van Wassenaer Competitie Utrecht. He bespeelt teorbes van de hand van Jaume Bosser, aangekocht met hulp van de SEM Foundation. Giulio is te horen op meerdere cd’s, waaronder verschillende eerste opnames van barokstukken. Hij is ook actief als leraar.

Ensemble Lautenwerk m.m.v. Stefanie True